سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید کاشی

کاشی یکی از پر کاربردترین متریال ساختمانی است که تنوع زیاد این محصول خریدار را دچار سردرگمی و حتی در خریدکاشی آنها را به اشتباه می‌اندازد. وقتی صحبت از تنوع می‌شود موارد زیادی قابل بررسی می‌باشد :

 - ابعاد : 

ابعاد کاشی متفاوت است که از 25*60 شروع شده و به ابعاد بزرگتری مثل 30*90 میرسد . 

 - لعاب : 

کاشی دارای لعاب مختلفی است : براق ، نیمه براق ، مات ، رستیک ، شیشه ایی 

- کاربری : 

کف ، بدنه 

کف : کاشی کف یا همان سرامیک در ابعاد مختلف وجود دارد که مناسب کف می باشد وترجیحااگر برای کف کارشود بهتر می باشد . ضمن اینکه ضخامت کاشی کف با کاشی بدنه متفاوت می باشد . این کاشی‌ها باید از استحکام بالایی برخوردار باشند . دلیل آن هم اینست که کاشی کف در مجاورت اصطکاک بالاتری برخوردار است . به این دلیل است که این کاشی ها را در درجه حرارت بالاتری نسبت به کاشی های دیوار در کوره قرار می دهند. علاوه بر آن کاشی کف ضخامت بیشتری نسبت به کاشی دیوار دارند. 

 بدنه : کاشی بدنه در دمای کوره برای پخت کاشی بدنه به نسبت کف پایینتر می‌باشد ، بخاطر همین میزان جذب آب در آنها به نسبت بیشتر می‌باشد. ضمن اینکه لعاب استفاده شده در آنها نیز به دلیل دمای پایین پخت شفاف تر است. جذب آب در کاشی های دیوار اگر مطابق با استاندار تولید کاشی باشد لازم و ضروری است و به هیچ وجه یک امتیاز منفی به شمار نمی‌آید . نکته دیگر اینکه از کاشی دیوار نباید برای سنگ نما و بیرون ساختمان استفاده شود : زیرا از جذب اب بالایی برخوردار هستند. مگر موارد خاص کاشی که میزان جذب آب پایینی دارند. شما می توانید کاشی کف را برای دیوار کار کنید ولی عکس این کار امکان پذیر نمی‌باشد . 

تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید نمایی از سرویس بهداشتی است : 

کاشی نادیا کرم در زمینه کرم و روشن تیره دارد و همراه با طرح دکور